Av Per Ståle Husevåg, ordførarkandidat Gloppen KrF : Selskapet Nordfjordbrua as har arbeidt med denne oppgåva  sidan 2007. Og kommunane Gloppen og Eid/Stad har løyvd store summar til formålet saman med private aksjonærar.

Men no har det vore stilt ei god stund, og eg har spurt meg om kvifor?

Det eintydige svaret eg får er at finansiering av brua med ferjeavløysingsmidlar manglar avklaring. Ferjeavløysingsordninga  er bruk av pengar på ein annan måte. Den økonomien ein i dag brukar på ferjedrifta ( statleg tilskot og ferjebillett) kan ein alternativt bruke til å bygge bru. Utrekningar som er gjort på oppdrag for Nordfjordbrua viser at dette kan finansiere ei bru til over 3mrd. Men det føreset at prinsippet om å bruke denne type finansiering kjem på plass.

På fylkesvegnettet er dette ei ordning som fungerer slik at t.d Nordøyvegen på Sunnmøre og Atløysambandet i Vestland er/kan realisert.

Forventning til regjeringa Men på riksvegnettet har denne saka stoppa opp. Det kan ikkje vere avgjerande kven som eig vegen (stat eller fylke) om ordninga skal fungere. Det har vore forventningar med SP i regjering med finansministeren  og Erling Sande som leiar av transportkomiteen på Stortinget ,at ein  skulle få orden på dette. Men til no har dette uteblitt. Eg utfordrar derfor Per Jarle Myklebust og Erling  Sande til å svare på om ferjeavløysingsordninga straks kjem på plass. Det er avgjerande for å kome vidare med Nordfjordbrua Då debatten om kommunesamanslåing av Gloppen og Eid pågjekk i 2016, sa dåverande leiar i SP Liv Signe Navarsete, at bru var enklare å realisere om dei to kommunane fortsatte kvar for seg. No har det gått 7 år sidan ho sa dette. Tida er inne for å kvittere ut dette for SP.

Ny Lotetunell Det har i sommar vore ein debatt om behovet for ein ny Lotetunell. Det er Sigurd Reksnes (Sp) som kom med innspel og Stortingsrepresentant Alfred Bjørlo som har stilt spørsmål om dette til samferdsleministeren. Eit interessant initiativ og vi er spente på svaret. Dagens tunell held ikkje EU krava, og må gjerast noko med. Å oppgradere denne vil medføre stenging over lang tid,  som ikkje er akseptabelt. Ny tunell kopla til brua og kanskje kome ut ved Hornindalsvatnet er noko som eg vonar statsråden kvitterer ut som positivt. KrF i Gloppen har over fleire periodar vore sterkt engasjert på bru mellom Anda og Lote, særleg har vår noverande gruppeleiar Svein Ottar Sandal ivra for dette. Den stafettpinnen  ønskjer eg no å ta vidare, og vere ein pådrivar.